dilluns, 16 de novembre del 2015

16/11/2016

Benvingudes i Benvinguts!

Avui hem quedat per tal de decidir quina estructura tindria el nostre blog.
En un principi pot semblar fàcil que tres adorables mosqueters es posin d'acord amb com seria estèticament el format i la "façana" d'un blog, però és increïblement díficil i esgotador.
Per agilitzar aquest procès vàrem acordar que cadascú portaria un esquema on hi inclouria quines són les seves preferències envers el color o el format de la lletra,juntament amb uns arguments defensant la proposta propia.
Ha estat impossible a arribar a un acord on totes les parts es sentissin representades en el resultat final del blog, així doncs veient aquest desacord hem conclós que de moment la faríem estàndard i continuaríem el debat fins a arribar a un punt òptim.
A continuació hem creat les pestanyes, hem acordat el títol i ens hem començat a plantejar quines activitats serien les millors per tal de que siguin molt beneficioses pels alumnes tant en temes de coneixements com en l'àrea de les habilitats.
A més a més hem fet el llistat dels blocs dels nostres companys de classe per tal de poder realitzar la coavaluació sense problemes.



5 comentaris:

  1. Aquest blog està problematitzat i planteja un problema el qual resoldre. Les pàgines estan fixes i ordenades correctament i es poden diferenciar clarament. El diari només té una entrada la qual explica el que han fet aquell dia respecte el treball, com per exemple, el plantejament d'algunes de les activitats que proposaran en la unitat. No han fet cap comentari sobre els problemes o incidents sorgits. La llista dels blocs apareixen tots i és complerta.
    Pel que fa als aspectes formals, trobem que haurien de millorar la redacció, ja que podem trobar faltes ortogràfiques i d'expressió escrita en algunes frases. Respecte el disseny del bloc és adient però potser ens faltaria alguna fotografia per descriure el tema del blog. Tot està en el mateix idioma.
    Bona feina!

    ResponElimina
  2. Aquest blog mostra un títol el qual planteja un problema a resoldre. El tema és molt adient, ja que els nens els hi permetrà conèixer el seu entorn i com poden treure'n profit d'aquest. Les pàgiens estan ben col·locades i organitzades. El diari només té una entrada i hauria de citar els problemes que se'ls hi ha presentat durant la creació d'aquest blog. Tot i així, expliquen correctament els passos que han seguit per dur-lo a terme i els textos són entanadors tot i que presenten alguns erros ortogràfics. El disseny del bloc és corrent però poc visual. El color i la mida de les lletres és correcte, però hi faltarien algunes fotos més per entendre més de què tracta el blog. Està tot en català, fins i tot la data i permet comentaris.
    Continueu així!

    ResponElimina
  3. Hola nois,

    Comentar-vos que pel que fa a les activitats d’idees prèvies, pensem que hauríeu de tenir un molt bé, perquè l’activitat que proposeu és motivadora, introductòria, parteix dels interessos dels alumnes i ens dóna informació dels coneixements previs dels alumnes, pel fet que proposeu fer un debat arran d’una notícia del Diari de Girona que han de llegir.

    En relació als objectius, creiem que són clars i la majoria estan redactats en infinitiu, però trobem que n’hi ha masses. D’aquí que us posem un bé.

    Pel que fa al nostre ítem d’avaluació anomenat continguts procedimentals, destacar que les activitats permeten a l’alumnat seleccionar informació rellevant de fonts primàries i secundàries i sintetitzar-la. Bàsicament, perquè les preguntes que es fa als alumnes en l’activitat d’idees prèvies fa que els infants hagin de fer un exercici de síntesi i de comprensió de la notícia que han llegit per tal de comprendre-la. A més, es treballa amb fonts primàries, ja que els nens han de portar objectes antics de qualsevol època. Per això, pensem que en aquest apartat us mereixeu un molt bé.

    Comentar que els continguts de les activitats són rellevants i permeten que l’alumnat es quedi amb les idees més importants. A més, pensem que els continguts de les activitats són competencials, fan pensar i formen ciutadans crítics i compromesos, pel fet que els alumnes han de reflexionar sobre quin patrimoni de la humanitat tenen en el lloc en el què viuen. També, els continguts de les activitats estan problematitzats i contextualitzats, ja que la pregunta indueix a la reflexió personal i, també, perquè les activitats es desenvolupen amb l’ajuda i participació de les famílies (p.ex. fer que els nens portin algun objecte de quan els seus avis eren joves). A més, fomenteu la pluralitat i l’alteritat quan dieu: “Aquesta activitat pot ser molt engrescadora pels alumnes que provinguin d’altres cultures,..”. Per tot això, pensem que també en aquest ítem hauríeu de tenir un molt bé.

    Ens agradaria destacar que està molt bé que les activitats estiguin dividides en 5 sessions i pensem que hauríeu de tenir un molt bé, perquè es segueix el procés: idees prèvies, introducció de continguts, organització i aplicació.

    Els nens i nenes poden aprendre a partir de metodologies actives que promouen un aprenentatge significatiu, ja que es fa un treball d’investigació i es fa servir l’ABP. D’aquí que us posem també un molt bé.


    ResponElimina
  4. Seguim sent la muralla de girona. Comentar que es fa una avaluació inicial i una final. En aquest ítem tindríeu un bé. Però, pel que fa al tipus d’avaluació, pensem que hauríeu de tenir un molt bé, ja que proposeu una avaluació formadora (coavaluació o autoavaluació) amb rúbriques per orientar-los i ajudar-los a millorar.

    Referent a la presentació, aquesta podria ser més atractiva i hi podria haver elements que fessin cridar més l’atenció al lector. També, pensem que hi hauria d’haver alguna citació. D’aquí que en aquest ítem us posem un suficient.

    Pel que fa a la consciència històrica, les activitats permeten percebre la presència del passat en el present, però no potencien la previsió del futur. Per això, en aquest ítem us posem un bé.

    Com a proposta de millora, pensem que podríeu haver fet servir més les tecnologies de la informació i la comunicació, és a dir, que per exemple es podria haver fet una sortida on els infants haguessin de marcar amb el Mytracks diferents edificis o monuments arquitectònics importants de la ciutat que visitessin. Així, es treballaria la competència en el coneixement i interacció amb el món físic juntament amb la competència digital.

    També, les activitats serien millors si haguéssiu plantejat o induït als alumnes a reflexionar sobre com es podria preservar en el futur els monuments i edificis, entre d’altres, que formen part del patrimoni de la humanitat de la ciutat en la què viuen els alumnes.

    Després d’haver avaluat la vostra tasca, des del blog per què es va enderrocar la muralla del Mercadal de Girona?, hem arribat a la conclusió que la vostra nota final de l’àmbit d’activitats hauria de ser un 8,5.

    Activitats avaluades per Gemma Serres Segarra, Muriel Navarro García, Sandra Olmo Garcia i Alba Torres Gálvez.

    ResponElimina
  5. Avaluarem el vostre bloc a partir dels ítems que hem posat a la nostra rúbrica; presentació, idees prèvies, continguts i activitats.
    La presentació del bloc és notable, la organització està molt clara, els textos estan escrits correctament amb el llenguatge adequat al nivell dels nens i, sense faltes gramaticals ni ortogràfiques. El disseny és adequat a la seva funció didàctica tot i que visualment no és gaire atractiu per als més petits.
    En segon lloc, ens centrem en els continguts. L'activitat d'idees prèvies que proposeu (notícia), és una molt bona activitat ja que utilitzeu l’actualitat per treballar aquestes idees. L’activitat de la sortida també la trobem molt interesant ja que és un bon estímul per a els alumnes. Això fa que es desenvolupi més d'una competència. De la mateixa manera, els continguts que exposeu tant al bloc com al dossier del mestre són excel·lents. La informació és correcta.
    Pel que fa a l’avaluació, creiem que és molt bona ja que proposeu una avaluació formadora per a els alumnes a través de la coavaluació i l’autoavaluació amb rúbriques per ajudar-los a millorar.
    I per últim, les activitats que presenteu desenvolupen vàries habilitats de les ciències socials, fomenten la investigació i es tenen en compte els interessos dels alumnes. L'únic aspecte que milloraríem o canviaríem, com ja hem dit és el disseny visual, podria haver-hi més imatges que cridessin l’atenció dels alumnes, tot i així, us posem un notable alt (8-8,5). Encara que també pensem que podríeu fer que els alumnes treballessin més amb les tecnologies de la comunicació, a través de les TIC.
    Aminata Sankareh i Ainoa Zoido

    ResponElimina